Wiosenny projekt ” Nowa TY”

Długo zabierałam się do stworzenia tego projektu, zawsze było jakieś ale, coś ważniejszego do zrobienia na wczoraj… Dzięki kilku ( kilkunastu a może i nawet kilkudziesięciu ) osobom w końcu zrozumiałam, że nie ma nic ważniejszego niż JA SAMA!

Zazwyczaj zmiany nas przerażają, zabieramy się do nich jak pies do jeża, a tak na prawdę wystarczy nam dobra ORGANIZACJA, PLAN działania  i trochę WIARY w siebie, no i trochę luźnej gotówki 😛 ( ale wystarczy naprawdę nie wiele, zresztą w trakcie trwania projektu sami się o tym przekonacie).

A WIĘC DO DZIEŁA !!! 😀

Projekt będzie się składał z 3 etapów „OCZYSZCZANIA” :

  1. DOMU,
  2. CIAŁA,
  3. DUSZY.

Kolejne wpisy zawierające porady, recenzje i moje postępy, będą pojawiać się w poniedziałki ( dom), środy (ciało) i w piątki (dusza) :).

WSZYSTKIE MATERIAŁY DO POBRANIA I DRUKU BĘDĄ DLA WAS DOSTĘPNE-  a więc ŻADNYCH WYMÓWEK 🙂

1


Wiadomo nie od dziś, że wszelkie ŻYCIOWE zmiany najlepiej jest zacząć od uporządkowania swojej przestrzeni życiowej.

UPORZĄDKOWANY, CZYSTY DOM  DAJE NAM POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA, ZWIĘKSZA CHĘCI DO DZIAŁANIA I SPRAWIA, ŻE JESTEŚMY OTWARCI NA KONTAKTY TOWARZYSKIE I BARDZIEJ SZCZĘŚLIWI 🙂

Nie będę rozpisywać się nad metodami sprzątania rodem z PERFEKCYJNEJ PANI DOMU, ogólny zarys „odgracania” i jako, taki plan sprzątania możecie znaleźć  TUTAJ. Po oczyszczeniu domu/ mieszkania wystarczy pamiętać o tych 3 podstawoawych zasadach, a bałagan już na pewno nie zagości w naszym życiu 😉

6

  • zasada „20 MINUT ” – tyle czasu wystarczy nam codziennie na ogarnięcie/posprzątanie jednego pomieszczenia, lub wykonanie jakiegoś konkretnego zadania. Przydatnym narzędziem będzie tutaj stoper lub alarm w telefonie ustawiony na wspomnianych wyżej 20 minut. Po tym czasie przestajemy wykonywać daną czynność i zabieramy się za drugą :). Pozwala nam to wyrobić w sobie pewne, dobre nawyki np. podczas płacenia rachunków przez internet, skupiamy się tylko na tej czynności, nie przeglądamy innych stron w poszukiwaniu nowej bluzki czy prezentu dla dziecka.
  • „ODKŁADAJ”- spróbujmy nauczyć siebie i domowników, odkładania wszystkich rzeczy na swoje miejsce, zaraz po użyciu. Tak wiem, łatwo się mówi ale będziemy próbować aż do skutku :D.
  • „SYSTEMATYCZNOŚĆ”- niestety nic nie osiągniemy, jeżeli nie będziemy wykonywać pewnych zadań systematycznie. A w tym pomogą nam listy.

7

5

8


Kolejnym punktem w projekcie jest CIAŁO. Chciałabym wprowadzić  u siebie na  stałe rytuały pielęgnacyjne i bardziej usystematyzować treningi, oraz zachęcić was do nich :). Już jakiś czas temu opublikowałam wyzwanie, które mam zamiar wykorzystać w projekcie. Jest ono tak stworzone, aby każda osoba nawet najbardziej zapracowana, znalazła na nie czas ;). Treningi mieszczą się w 30 minutach, a wszystkie materiały macie podane na tacy TUTAJ.

2

9


Ostatnim punktem jest DUSZA. Pod to zagadnienie chciałabym podpiąć wszystko co kojarzy mi się z rozwijaniem duchowości :

  • samoakceptacja i treningi szczęścia – pomogą mi w tym książki B. Pawlikowskiej z serii „Dżungla podświadomości „,
  • rytuały duszy – pod tym hasłem znajdziemy m.in. sprawianie sobie drobnych przyjemności ( zakupienie książki, wypad na kawę z przyjaciółką,  do kina z mężem/narzeczonym i wiele ,wiele innych  😉 )
  • organizacja i wymiana garderoby , oraz zmiany w wyglądzie- nie od dziś wiadomo, że wizyta u fryzjera czy małe zakupy sprawia, że stajemy się SZCZĘŚLIWSZE, a o to w tym wszystkim chodzi :D.

3

W takim razie do dzieła !!!

materia do druku znajdziecie TUTAJ.

15 uwag do wpisu “Wiosenny projekt ” Nowa TY”

  1. Dom ogarniam 🙂
    Siebie tez:)
    Ale mojej duszy potrzebny jest dobry kop motywacyjny i wiosenny „fresh air” …. mysle ze z Twoim blogiem bedzie mi prosciej, pozdrawiam :*

    Polubienie

    • Cieszę się, że wstrzeliłam się z tematem w czasie 😉 Cyba każdego ogarnął szał wiosennych porzśdków :D. Zapraszam do zapoznania się z całym projektem NOWA TY i powodzenia z organizacją 😉

      Polubienie

    • Widzę, że mamy podobne podejście 😉 Ja też „staram” się nie odpuszczać z porządkami ale przy dwójce dzieciaków i psie w domu różnie to bywa. Co do całej reszty „oczyszczania” jeszcze dziś pojawi się wpis na temat CIAŁA, więc zapraszam 😉

      Polubione przez 1 osoba

    • O tym próbowaniu coś wiem … 😉 Ja też mam do wszystkiego słomiany zapał, ale najwyższy czas z tym skończyć! W grupie raźniej, możesz podjąć wyzwanie ze mną 😉

      Polubienie

cieszę się, że zechciałeś podzielić się swoją opinią ;)